Школа данас
Ученици
Запослени
Историја школе
Летопис
Школа данас
Просторије и опрема
Све учионице су опремљене савременим наставним и дидактичким средствима и асистивном технологијом. Тиме су створени повољни услови за рад и учење деце са различитим сметњама у развоју. Индивидуални корективно-стимулативни третмани се спроводе у посебно опремљеним просторијама (собе за реедукацију психомоторике, сензорне собе, снузелен соба, логопедски
кабинети, кабинети за слушне и говорне вежбе и аудиометрирање…) Постоји и сала за физичко васпитање јер нам су нам покрет и физичке активности важни. Двориште има теребе за игру, терене за спортске и рекреативне активности и велики сензорни врт који се користи у раду са децом са сметњама у развоју.





Образовни приступ
У школи примењујемо индивидуализоване и прилагођене наставне методе које подржавају развој
сваког детета. Програм реализују дефектолози различитих специјалности (сурдоаудиолози,
олигофренолози, соматопеди, логопеди, специјални педагози…) Посебна пажња се посвећује
инклузивном образовању и укључивању деце у друштвену заједницу.
Достигнућа и сарадња
Препознати смо као установа са дугогодишњом традицијом у образовању деце оштећеног слуха и
говора. Од 2015. године прилагодили смо методе и средства рада како би пружили подршку и
деци са аутизмом, вишеструким сметњама… Сарађујемо са бројним установама, невладиним
организацијама и са стручњацима различитих профила. Наш рад у области инклузивног
образовања је препознат па смо 2024. године од стране Министарства просвете добили статус
Ресурсног центра који у оквиру наше уставове ради као нова организациона јединица која пружа
подршку другим установама образовања и васпитања.
Запослених
Ученика
Година
Ученици
Профил ученика: У нашој школи образују се деца са различитим сметњама у развоју (деца са оштећењем слуха, деца са аутизмом, вишеструко ометена деца…).
Подршка ученицима: Пружамо свеобухватну подршку ученицима кроз рад дефектолога, специјалних педагога, логопеда, психолога и других стручњака. Посвећени смо индивидуалном приступу који омогућава сваком детету да развије своје потенцијале.
Ваннаставне активности: Ученици могу да учествују у бројним ваннаставним активностима као што су спортске секције, уметничке радионице, излети… Слободне активности имају своје одређено место и функцију у процесу васпитања и образовања и обухватају рад различитих секција за које се ученици опредељују према властитом афинитету. Резултат тих активности су многобројна такмичења ученика у оквиру школе и дома, у граду и другим местима, а ту су и заслужена признања на која је школа с правом поносна. Освојене награде,похвале и пехари резултат су заиста великог залагања и ентузијазма, како ученика, тако и наставника и васпитача.
Историја школе
- Оснивање: Основна школа “Радивој Поповић” основана је 1947. године као школа за образовање деце оштећеног слуха и говора. Школа носи име по Радивоју Поповићу, првом учитељу глуве и
наглуве деце на нашим просторима. Овај датум се везује за отварање нове школске зграде која је пројектована наменски за потребе специјалне школе. Историјат наше установе сеже далеко у прошлост када се делатност школе и дома за глуву и наглуву децу остваривала у објекту данашњег интерната који је у истом дворишту. - Развој кроз деценије: Током свог постојања, школа је прошла кроз бројне реформе и проширења, уводећи нове програме и методе рада које су у складу са најновијим сазнањима у области
специјалног образовања. Кључне промене су наступиле доношењем Закона о основама система образовања и васпитања из 2009. године који је прописао да смо не само школа за децу оштећеног слуха него школа за образовање ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом која прима ученике без обзира на врсту сметњи у развоју. Сходно томе од 2015. године школа је доживела трансформацију у смислу програма и метода рада. Даљим развојем школе стекли смо искуство у пружању подршке деци са сметњама у развоју у инклузивном образовању па смо 2024.
додине стекли статус Ресурсног центра. - Традиција и наслеђе: Школа је кроз године постала једна од водећих институција за образовање
деце са сметњама у развоју у региону, задржавајући фокус на развоју комуникације код деце.
Летопис
Летопис 2023-24
Упознајте наш тим
Запослени
Наш тим сачињавају дефектолози, наставници различитих профила и стручни сарадници који са пуно љубави и индивидуалног приступа раде на образовању и развоју сваког детета. Уз сарадњу и посвећеност, они стварају подстицајно и подржавајуће окружење у којем се деца осећају сигурно и мотивисано.